Autor: 021.rs

Novi Sad
10.01.2023.
07:54 > 08:02
Tri osobe, među kojima dve pešakinje, povređene su juče u poslepodnevnim i večernjim časovima u saobraćajnim nezgodama u Novom Sadu i okolini.
  • Vlada

    10.01.2023 15:37
    @de

    Hvala ti što si se javio ovde kao predstavnik posebne grupe pacijenata, likova koji kreću uslovno desno jednu stotinku pre nego što se pešacima upali zeleno. Većina semafora ima tajmer na kojem se vidi kad će se uplaiti zeleno za pešake, a i gde nema prilično je očigledno, ali takvi kao ti ipak kreću na silu u poslednji trenutak. To se u najboljem slučaju završi tako što pešaci moraju da sačekaju par sekundi da se prevučeš preko pešačkog (a negde zeleno za pešake nije duže od 10-12 sekundi), ili te pešaci zaustave na pola puta pa blokiraš čitav biciklistički prelaz, a u najgorem se desi da udariš nekoga. Što je je najužasnije, ti si očigledno svestan rizika, svestan si da je to protiv propisa, ali mesto da prestaneš sa takvim ponašanjem ti još imaš petlju da kukaš na pešake.
  • gužvancija

    10.01.2023 15:28
    to primoravanje pesaka da trče
    kad prelaze prelaz takodje kako neko reče doprinosti opstoj jurnjavi bez prethodne provere bezbednosti. One semafore kao kod Izv veća ili neka zatvore ili da ga naprave da bude normnalan a ne kao za atletičare hazardere.
  • ni pešaci ne paze

    10.01.2023 15:19
    danas na bezuslovnom na creven
    na bezuslovnom vozaču, pešaku crveno ali ide ladno kao na svako crveno jer crveno je crveno
    dakle oprez i kad izgleda sve bezbedno
    Neki dan od kolovoza na 3 m udaljen trotoar ženi izlete dete od 2 godine pravo na kolovoz protrča kao munja izmedju parkiranih automobila. Žena je vikala STANI STANI da li detetu ili vozačima ilii j i dr.. Dete se igra .Malo nesvesno. B Hvala videli je.Ko se buni i ruga kad vode decu na povodcu nije u pravu.
  • @Vanja

    10.01.2023 14:15
    "uslovno ne znaci da mozete da idete"
    Da, uslovno zeleno upravo znaci da mogu da idem, zato je i zelene boje. "Uslovno" je da naravno ne, ne mogu da gazim pesake ako je njima zeleno i da oni imaju prednost, ali ne znaci da ja nemam pravo da na uslovno prodjem ako pesaka nema. Moj primer je bio vrlo jasan: uslovno zeleno, pesacima crveno, ja se krecem. To je i sustina. Problem je kad se u momentu pesacima upali zeleno a ja se jos uvek krecem tj usao sam na pesacki, zgazio ga. Niti sam bahat niti sam ikad isekao pesaka ili ga vozio na haubi. Kazem samo da je to vrlo realan problem i da se cesto ova udaranja pesaka desavaju upravo zbog toga. Resenja nema, osim ukidanja uslovnog desno ali onda jos veci kolaps u saobracaju.
    Vrlo jasno sam objasnio sta je problem. Pesak nema obavezu da pre nego izadje na pesacki ako mu je zeleno pogleda levo, ali ima zdravorazumska logika da se prvo proveri da li je bezbedno a ne da iskace kao gazela. Za volanom ne sede ljudi kojima je zelja da pesaka provozaju na haubi ili mrze pesake, i ja sam kad ne vozim pesak. Po komentarima nekih vozaci su krvolocna stvorenja kojima je cilj da nekog zgaze.
  • Vanja

    10.01.2023 12:16
    Saobracaj
    Dajte uklonite uslovno kretanje,dokle ce te gaziti pesake,niste sposobni da vozite u ovakvoj signalizaciji,uslovno ne znaci da mozete da idete,a zeleno znaci da se pesak moze kretati,treba da ceka da vi prodjete,tada se promeni svetlo u crveno,pesaci trce pri prelazu na semaforu,zato zure pri prelazu.
  • Rasa sa salasa

    10.01.2023 12:04
    U Srbiji se na pešake gleda kao na topovsko meso. Policija ovih dana sprovodi svoju pojačanu kontrolu... Uhvatili ne znam koliko njih pijanih, drogiranih... Proseravanje ober kategorije!
    Kad policija počne da čuči iza pešačkih prelaza, i zaustavi i kazni svakog vozača koji ispred pešačkog prelaza daje gas, uz devizu "ko jači, taj tlači", prestaće i ovoliko iživljavanje nad pešacima. Pešak je na pešačkom prelazu Bog, a onaj ko zgazi pešaka na pešačkom je ubica.
  • vozac amater

    10.01.2023 11:33
    Ukinuti sva uslovna skretanja desno! Zastititi pesake od bahatih, obesnih vozaca!
  • Banderaš

    10.01.2023 11:22
    @de
    @de
    Grešite,sve je vise nego jasno i precizno u jednoj rečenici,ali ili ne možete da zamislite da postoji sredjeno društvo ili niste pažljivo citali.
    Švajcarski zakon stiti slabijeg(pešak) i zahteva od vozaca da vozi pažljivo i da mu bude jasno da ako udari pešaka da će biti kažnjen,platiti sve troškove lečenja,suđenja,uviđaja i placati mu doživotno izdržavanje zbog štete koju je naneo pesaka(slabijem). Znači,u tom Vašem navedenom primeru Vi morate da predvidite da će neko sa trotoara stupiti na kolovoz i da svojim ponašanjem zaustavite (tocak ne sme da se okreće).
    Medjutim,poredite ovaj i onaj sistem i tu pravite gresku,jer su oni u tom zakonu o saobraćaju ukinuli "uslovna skretanja" i prilagodili semafore da se u istom trenutku ne mogu naći pesak i auto ili auto iz jednog i auto iz drugog pravca koji skrecu,te vozači dolaze u dilemu šta da rade.
    Koliko su on detaljno otišli napred,da svetlo na biciklama (belo ili crveno) ne sme treptati,jer time odvlaci pažnju vozačima. Da "trcece" reklame na zgradama (kao sto je u NS na kockarnicama, apotekama) ne sme treptati,blicati vec mora biti mirno,odredjene jačine,velicine,boje.
    Sve to je uradjeno zbog jakih sudova,strucnih advokata,jakih osiguravajucih kuća koje ne zele da placaju ogromne i dozivotne odštete,invaliditet,vec krivac(vozac) mora da se smiri postuje pravila,te su pritisli drzavu i napravili je sredjenom,pravnom drzavom u sluzbi građana gde se znaju prava i obaveze od nas i od drzave.
    Sto u srbiji nije slucaj.
  • boger

    10.01.2023 11:20
    Učmala logika
    To, da pešaci imaju prednost na kolovozu je podjednako logično kao da vozila imaju prednost na trotoaru i iz te neprirodnosti proizilaze problematične situacije. Mislim da pešaci ne bi smeli da budu na kolovozu osim ako im je zeleno na semaforu a da bi u svim drugim slučajevima trebali da budu kažnjavani kao krivci za eventualne nesreće. Neverovatno je da za više od jednog veka razvijenog motorizovanog saobraćaja nije osmišljen sistem koji bi sprečio da se pešaci i vozila nađu na istom mestu.
  • Ns

    10.01.2023 11:12
    Ns
    Veternicki udes,vozac putnickog vozila isekao put autobusu pa naglo zakocio,pokazao srednji prst vozacu bus-a,pa pozvao hitnu pomoc-boli ga vrat.Zbog takvih nam je tako.
    Vozac autobusa krajnje profesionalno odreagovao.
  • de

    10.01.2023 09:49
    "2)"Vozač mora da zaustavi vozilo kada postoji pretpostavka da ce pesak da stupi na kolovoz".
    Sprovodjenjem tih jasnih pravila..."

    ovo je sve osim jasno pravilo.
    Primer, desava mi se redovno:
    Ulica kojom idem je crveno za pravo, uslovno zeleno za skretanje desno.
    Pesacima u bocnoj ulici u tom trenutku crveno. Ja polako zmigavac skrecem desno, meni zeleno uslovno njima crveno, vec stajem prednjim tockovima na pesacki, pesacima se ukljuci zeleno.
    Pesaci ni ne gledaju levo da li neko dolazi, fiksirani na svoj semafor, potpuno odusutvo zdravog razuma, iste sekunde kad im se ukljuci zeleno krecu, tj iskoce kao gazele. Ja ne mogu da se zakopam u mestu, koliko god sporo da ulazim vozilo se krece ima svoju masu, plus moram i da gledam levo da mi ne dolazi neki auto glavnom ulicom sa leve strane kad se ukljucujem. Cesto cak i pre nego im se ukljuci zeleno vec sa pola noge krenu.
    Da cuknem pesaka ja bih bio kriv, jasno mi je. Ali onda jednostavno ukinuti uslovno skretanje.
  • Nik

    10.01.2023 09:21
    Bravo za profi vozaca i kom.
    Sve sto je napisao profi vozac je istina, dodao bih da se zalecu i na sam pesacki cim klikne zeleno, pola patike im viri sa bankine. U niskom su startu. Pa ne moze masina od tonu ili dve da stane u mestu, sve je naopako. Bicikliste necu da komentarisem. Treba da se kaznjavaju svi sa slusalicama u usima, isto kao da su bez pojasa ili svetla u kolima.
  • Banderaš

    10.01.2023 08:40
    Besnilo u srbiji
    Svajcarci su 2000 godine u zakon o saobracaju uveli 2 proste i jasne recenice:
    1) " U istom trenutku se ne smeju naći pešak i vozilo na pešačkom prelazu"
    2)"Vozač mora da zaustavi vozilo kada postoji pretpostavka da ce pesak da stupi na kolovoz".
    Sprovodjenjem tih jasnih pravila,oni su sveli povredjivanje pešaka na minimum,jasno u pravosudnom sistemu zastitili pesaka kao slabijeg učesnika u saobracaju, spasili su hiljade pesaka od smrti i invaliditeta i ustedeli svom invalidskom sistemu milijarde.
  • Prof. vozac

    10.01.2023 08:15
    Samo 2? Malo je!

    Dnevno provedem za volanom barem 200km, na bahate vozace sam nazalost i oguglao, vozim da i ja bezbedno svojoj kuci stignem, ali ono sto me najvise ljuti i bezmalo dovodi do momenta da se zapitam "pa dal ste krsteni ljudi" jeste to kad vidim pesaka koji na crveno prelazi ulicu, iz usiju vire kablovi, muzika se slusa, nekad i kapuljaca preko glave, ma ni znak zivota ni namere da makar pogleda levo-desno! Uzas!!!

    Pa da li ljudi imaju makar 8 razreda osnovne skole da razumeju koliku silu razvije automobil od 1000kg* sa samo 20kmh, da ne pricamo dalje? Zar je ista toliko vazno, hitno, da telefon ne moze u ruku tih 15 sec. dok se predje ulica? Jel moras sebi da uskratis sva cula pa da ne cujes ni zvuk motora ni sirenu ni nista? Da ni periferim vidom ne vidis auto? Bulevar-Lutrija sprintere necu ni komentarisati. Nekad 1000km predjem bez da osetim voznju al u NS za 10min voznje mislim da mi secer skoci na 30 od idiota raznih

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna